Respect

Respect

Een geslacht dat vier generaties lang voor hetzelfde vak kiest, dat kom je niet vaak tegen. Dat is niet vanzelfsprekend. En dat kun je ook alleen maar volhouden als je als drukker respect hebt voor de stiel. Maar ook als je respect hebt voor:

Je klanten
“Er zijn zeer weinig klanten die wegblijven. Klanten die afhaken zijn doorgaans klanten die geen drukwerk meer nodig hebben. Ja, we hebben dus een trouw klantenbestand en geven hen geen enkele aanleiding om te veranderen van drukker.” Drukkerij Gijsemberg streeft ernaar zijn klanten maximaal te ontzorgen.

Je personeel
“Er is bijzonder weinig personeelsverloop. Drukkerij Gijsemberg heeft mensen in dienst met een lange carrière. Zelfs enkele van ver in de 50 die nooit ergens anders gewerkt hebben.” Het personeel krijgt ook vrij veel autonomie om zelf het werk te regelen. Voor een zeer gevoelige activiteit als drukken, waar details zoals temperatuur of vochtigheid en de voorbereiding van de pers echt een groot verschil maken, komt dat de kwaliteit van het werk ten goede.

 

Je collega’s
“We hebben in de loop der jaren voor veel collega’s in onderaanneming gewerkt. Dat schept een band. We kijken een beetje uit wat we commercieel ondernemen en hanteren toch een bepaalde ethiek. We kunnen iedere collega recht in de ogen kijken.”

Het milieu
 “CO2-neutraal? Dat is een groot woord. We zijn in ieder geval heel erg bezig met de milieu-impact. Er wordt heel veel gerecycleerd. De productieprocessen zijn milieuvriendelijk: we produceren geen afvalwater, we hebben een gesloten watercircuit voor het offset-drukken en een plaatproductie waar geen chemie bij komt kijken. Drukken heeft niet meteen de meest milieuvriendelijke reputatie. Maar de energiekosten voor het opslaan van digitale communicatie zijn véél groter dan de kosten en de milieu-impact van dezelfde gedrukte versie.”

ABOVE ALL…
IEDEREEN RECHT
IN DE OGEN
KUNNEN KIJKEN.

DAT KUNNEN WE NU
En dat moet zo blijven.
Daar staat de naam Gijsemberg garant voor.

  • medewerker
  • medewerker